jeanytt

Jul i vårt hus

Publicerad 2013-11-24 22:07:00 i

I helgen har julmyset flyttat in i vårt hus. Theo var hängig i fredags så jag var hemma med honom. Eftersom han helst ville sitta i soffan och se tv så passade jag på att julpynta. Lite väl tidigt kan tyckas, men ibland får man passa på när tillfället ges.
Theos feber var tack och liv borta redan på lördag så då blev det traditionsenligt pepparkaksbak hemma hos farmor Astrid. En tradion barnen gillar helskarpt! I dag söndag fortsatte bakningen när Ida ville göra lussebullar. Theo ville också baka, men jag hade ett motkrav som han inte uppfyllde... Innan det blev bak skulle båda barnen plocka ihop i sina rum. Eftersom Theo tjurade fick bara Ida baka den här gången. Theo insåg för sent vad han gick miste om men fick i alla fall smaka de goda bullarna sen. Så nu har vi fått oss en dos julmys redan innan advent. Det var föresten skyltsöndag i Piteå idag men den valde vi att hoppa över, jag siktar på julmarknaden i Fagervik nästa helg istället. Det gäller ju att sprida ut julmyset så det kommer i lagom dos fram till dopparedagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela