jeanytt

Myggfri midsommar

Publicerad 2014-06-23 22:46:00 i

Den här midsommaraftonen tillbringade vi inte i Boksel som vi brukar, utan vi åkte till vänner som har en stuga på Kråkgrundet strax utanför Brändö hamn i Luleå kommun. I hamnen var det traditionsenligt midsommarfirande med dans runt midsommarstången, hästskjuts, uppvisning av gamla bilar med mera.
På eftermiddagen åkte vi ut till deras lilla ö som är en riktig pärla. Tänk er Saltkråkan i miniatyr. Tyvärr fick jag slut ström i mobilen så jag har inga bilder att visa från ön. Det blev i vilket fall en mycket mysig helg med trevliga samtal, skratt, bastubad, fiske, god mat och dryck. Helgen bjöd också på många olika väder - regn, blåst och till sist sol. Trots blygsamma temperaturer i luften så badade faktiskt barnen. Själv satt jag med dunväst och mössa och tittade på. Somliga badade även med kläderna... Theo prövade nämligen flytvästens funktion inte mindre än två gånger - då han drattade i från bryggan. Efter det insåg vi alla hur bra det är att ha flytväst.   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela