jeanytt

Julen 2013

Publicerad 2013-12-26 19:17:00 i

Nu har lugnet infunnit sig. Vi tar dagarna som de kommer. Idag har Johan och Theo byggt lego. Ida har varit hos farmor och farfar (sovit över där) och jag fick en tjejdag på stan med Anna. Några reafynd blev det men framförallt var det trevligt att få tid surra på med min goda vän i lugn och ro.
I fredags firade vi lilla julafton med mamma och brorsan med familj hemma hos mamma. Mycket trevligt! På julafton var vi först hos min farfar Tage och såg Kalle med pappa med familj och min farbror med familj. Det var särskilt roligt att få se mina kusiner Fredrik och Erik för dem träffar jag inte så ofta.
Efter Kalle Anka på tv åkte vi till Degeränget och firade jul med Johans föräldrar och syskon med familjer. I år saknade vi Henrik och Alle som firade jul på annat håll. Men det blev en trevlig jul i alla fall med massor av god mat och en lång väntan på tomten...
Theo var pirrig i magen av förväntan redan dagen före julafton... när tomten äntligen kom så var det en busig tomte som besökte oss. Tomten sa att han hade kastat snöbollar på tomtemor (!) och så tog han en puss av Pia istället för den sedvanliga tomtekramen (!)... hmm.. Theo sa att nästa år ville han ha en annan mindre busig tomte... men att tomten ändå var snäll som kom med så många paket! 

Fler bilder från julen hittar du på fotobloggen!
 
Det enda smolket i bägaren detta jullov är att våra förkylningar inte riktigt vill gå över. Men det är så skönt att vara ledig och än har vi många lediga dagar kvar.

Nyår planerar vi att fira hemmavid med Anna, Janne och barnen. Fokus är att barnen ska ha det bra och så ska vi laga god mat tillsammans. Fest blir det istället på trettondagsafton, då vi vuxna ska gå ut på Havsbadet. Mycket trevlig att se fram emot med andra ord!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela