jeanytt

Sportlov

Publicerad 2014-03-11 17:58:00 i

Förra veckan hade vi sportlovsledigt och de dagarna tillbringade vi i stugan. Det var faktiskt första vinterbesöket i stugan vilket är ovanligt sent för oss. Väder, sjukdomar och jobb har gjort att det inte blivit av förrän nu. Vi hade i alla fall fem härliga dagar med skoteråkning, bus men barnen, bokläsning, legobyggen och skidturer. Barnen tivdes, Theo ville till och med flytta till stugan...
 
Theo lekte en hel del med stuggrannen Ludvig och Ida-Therese hade besök av klasskompisen Ester i ett par dagar. Theo och Ludvig lekte att de körde skoter och högg skog (som deras pappor). En dag fick de låna en liten såg och "hugga ner timmer" runt vår skogskoja i Killisån. De roade sig länge med det och blev till sist rikigt duktiga på att såga. Frågan är däremot hur smart det var, för när vi väl kom hem till vårt hus i Långnäs igen så tog Theo sig en titt på vår trädgård och sa "Här finns det mycket att hugga!". När jag då sa att han INTE får såga i min trädgård så blev Theo väldigt sur på mig. Han tyckte att det var mycket orättvist att jag skulle äga ALLA träden. Han var så arg på mig att han sa att han inte skulle prata med mig mer. Å han gav sig inte förrän även Ida och Johan förklarat att man inte får hugga träd var och hur som helst.  
PS: Klicka på bilderna så blir de större!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela