jeanytt

Gräsänka

Publicerad 2013-11-26 12:41:47 i

Jag har varit gräsänka i fem dagar nu och ser verkligen fram emot att få hem min kära sambo. För nog tar det på krafterna att vara själv. Inte bara att man ska planera och fixa en massa, men man blir ju också helt själv med alla diskussioner som varför lillebror får göra si och varför storasyster får göra så. Värst är morgnarna när man ska få iväg barnen på skola och dagis och själv ta sig till jobbet i någon vettig tid så att man även hinner hämta dem när arbetsdagen är slut. En morgontrött mamma passar inte så bra ihop med trilskandes barn. Jag inser än en gång hur skönt det är att oftast få åka till jobbet före resten av familjen vaknat. Imorgon återställs ordningen i vårt hus igen. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela