jeanytt

Möhippa

Publicerad 2013-05-27 17:03:00 i

Förra helgen var det Möhippa med stort M för min goda vän och elevhemskompis Marianne. (Vi var ett gäng som kom från olika ställen men som alla gick på Anderstorps gymnasieskola i Skellefteå och som bodde på elevhem tillsammans. Det svetsade oss samman lite extra…) 

Tio på förmiddagen var det dags för kidnappning. Mariannes trodde att hon skulle på Skansen med barnen men blev istället avsläppt av sin blivande man Erik vid Skanstulls tunnelbanestation där hon möttes upp av hennes kompis Anneli. Sen tog de tunnelbanan och vi andra klev på tåget en och en vid varje tunnelbanestation. Det var roligt att överraska henne! Jag tror inte att hon hade förväntat sig att jag skulle dyka upp…

 

Vi hade picknick i Tessinparken på Karlaplan, skålade i bubbel och åt picknicklunch. Tyvärr var det lite kallt ute så vi fick värma oss med kaffe på vägen till nästa punkt på dagordningen som var Silversmide på bjdesign. Där fick Marianne göra två silverbrickor som blev riktigt fina!

 

Efter det tog vi en snabb fika innan vi skulle dansa Zumba. Eller försöka dansa… stämmer nog bättre när det gäller mig. Svårt var det. Men Marianne var riktigt duktig!

 

Vi avslutade dagen hemma hos Mariannes kompis Elenor. Där blev det god mat, mycket vin, många skratt och galna gamla minnen. Festen varade fram till midnatt när alla började tänka på refrängen och åka hem till sitt. 


En mycket trevlig möhippa! Roligt att kunna vara med.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela