jeanytt

Långhelg i storstan

Publicerad 2013-05-22 15:31:00 i

Shopping, skavsår, goda vänner och många skratt sammanfattar min långhelg i Stockholm.

Jag hade turen att få bo hos barnens kusin Angelica som nyligen köpt egen lägenhet på söder. Mysigt värre! Tack för gästfriheten. Första dagen, torsdag, blev det en heldag med shopping. Angelica har ”svart bälte” i shopping och jobbar själv i klädaffär så man kan säga att jag hade en egen ”personal shopper” med mig. Hon hjälpte mig att hitta fina användbara plagg som jag är mycket nöjd med. Men det tog på krafterna att gå en hel dag i affärer och få skoskav på köpet…

Fredag tog jag tåget till min goda vän Maria (kompis sedan gymnasietiden) som bor i Nyköping. Alltid lika trevligt att ses! Senaste året har vi - trots att vi bor en bra bit från varandra- hunnit träffas fyra gånger! (De besökte oss förra sommaren, i oktober träffades vi Umeå och i julas hälsade de på oss igen när de var på väg norröver. Maria kommer från Haparanda) I vilket fall var det flera år sedan jag hälsade på hos henne så det var roligt att få se hur de byggt om i huset och få se lite mer av staden. Nyköping är mycket mysigt.

 Lördag inträffade det som var hela anledningen till resan; Möhippa för Marianne (en annan kompis sedan gymnasietiden). Det var en mycket innehållsrik dag som jag dessvärre inte hinner återberätta just nu, så mer om den kommer i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela