jeanytt

Gammal vänskap rostar inte

Publicerad 2012-10-29 02:48:00 i Vänskap

Goda vänner kan man aldrig få för många av. Jag har turen att ha fina vänner som följt med mig genom livet. Idag har jag träffat två av mina gamla elevhemskompisar från gymnasietiden; Maria och Katti. Det var faktiskt 20 år sedan vi tillsammans fixade våra första år som nyligt utflygna fåglar från våra barndomshem. Vi hittade några gamla bilder från åren i Skellefteå på 90-talet som vi skattade gott åt. Vi konstaterade att vi inte såg så stora ut trots att vi nog tyckte att vi var det då. Inte så konstigt att det finns historier om sockerkakor utan socker på å andra fadäser i våra försök att fixa vuxengrejer.... Sånt vi ler åt än idag. Det som fått oss att sammanstråla nu var att Kattis lilla son Alvin kommit till världen! Söt som socker!
En gång var vi tre... nu har vi blivit fler! Kul att även våra barn kommer bra överens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela