jeanytt

Vård av barn och hus

Publicerad 2012-11-30 22:56:00 i Familj

När Johan åkte till Skottland åkte jag till VAB-landet. Det slår aldrig fel, när han är bortrest blir barnen sjuka... vår deal med varannan vabb funkar dåligt. Inte mycket han kan göra långt hemifrån. Han har det bra föresten och det har jag med - ändå. Som tur är var det magsjuka light den här gången och inte värstingsorten... Men det var dåligt läge på jobbet att vara hemma. Inte mycket att göra åt det heller. Så där - NU har jag gnällt av mig.
 
Det finns fördelar med att vara hemma också. Julgardinerna har kommit upp och en del pynt också förståss. Men inte stjärnan för den hade jag visst slängt i fjol. Så nu måste jag ut på stjärnjakt. Någon som vet var man kan köpa  papperstjärnor? Har hittills bara sett hela set som kostar skjortan.
 
Tvättkorgen håller jag också som bäst på att tömma, liksom tålamodsförrådet som är ständigt sinande i denna mammakropp... hänger ihop med sömnbrist har jag förstått. Kanske nått man kan önska sig av jultomten? Tålamod och möjligheten att få sova törnrosasömn tills man vaknar vacker och utvilad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela