jeanytt

Stockholm

Publicerad 2012-11-19 18:41:00 i Vänskap

 I helgen har jag och Johan varit i Sockholm på tu man hand. Men först tillbringade jag ett par dagar i huvudstaden med mina jobbarkompisar. Jag åkte ner redan i torsdags för planeringsdag och så besökte vi Landstinget i Sörmland för att vi och de skulle lära av varandra. Det var bra arbetsdagar då vi kom fram till en hel del matnyttigt. Vi hann med att umgås också. På torsdagkvällen blev det både drinkstopp på Berns och god italiensk middag på ll conte. Mycket trevligt!
 
På fredagkväll kom min gymnasiekompis Marianne in till stan för en snabb shoppingrunda med mig. Det blev ett par nya skor och en tröja. De nya skorna passade jag förståss på att ha på lördagen - men det skulle jag nog hoppat över. Nya skor och långa promenader var inte bästa combon för mina fötter.
 
Jag och Johan strosade runt i många timmar på lördagen och hann med både Kungsholmen, centrum och gamla stan innan det var dags för middag med Marianne och Erik som ordnat barnvakt för att kunna gå ut med oss. Roligt att vi kunde ses alla fyra tillsammans! Vi tog en fördrink på nyöppnade hotellet Clarion Sign hotell som har en mycket fin lobby. Sen blev det middag på Grill, ett ställe som jag verkligen kan rekommendera. God mat och spektakulär inredning! 
  
Det är inte så ofta jag är ut så jag ville vara extra fin och hade ny svart klänning som jag matchat med lila strumpbyxor och svarta stövletter. Blev full i skratt när min kompis Marianne tog av sig kappan. Hon hade också valt svart klänning, lila stumpbyxor och svarta stövletter... så orginella är vi. Men fina kände vi oss i alla fall! Dessvärre tog vi inte så många bilder och kvalitén på dem vi tog är inte den bästa, men ni får en glimt i alla fall. På restaurangen råkade vi föresten stöta på vår granne Desirée. Sverige är bra litet när man åker 100 mil och ändå kan gå rakt in i närmaste grannen från byn. Roligt sammanträffande. 
 
Söndag blev det några julklappsinköp innan vi styrde kosan mot Arlanda igen. Det har varit fina dagar i storstan men ändå så var det skönt att åka hem igen. Ni vet, borta bra men hemma bäst.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela