jeanytt

Sportlov

Publicerad 2012-03-05 15:18:46 i

För första gången i vinter tog vi oss till stugan i helgen. Vi prickade dessutom in en solig helg så vi har haft det väldigt skönt ute vid eldstaden när väl den var framskottad ur snömassorna.

Men jag måste erkänna att jag saknar att äga en egen skoter. Det här är första vintern vi är utan och vitsen med att vara i stugan vintertid försvinner liksom om man inte kan ta sig runt i skog och mark. Vi har visserligen möjlighet att ibland få låna skoter av släkten men det blir ändå inte riktigt samma sak. Nästa vinter blir det nog egen skoter. I år får vi nöja oss med skidor.. å jag och Ida gjorde faktiskt en skidutflykt i helgen. Det tyckte jag var trevligt, men Ida-Therese sa efteråt att hon ville göra roliga saker resten av lovet...  

Det är ju som bekant sportlov i veckan och i år har vi delat upp vår ledighet så att Johan är ledig med barnen i början på veckan och jag i slutet på veckan. Vi har ju varit lediga tillsammans rätt nylig så vi gjorde så för att barnen ska få ledigt hela veckan. På pappret är det en bra lösning, men i verkligheten suger det att måsta jobba när resten av familjen är ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela