jeanytt

Packa upp och packa om

Publicerad 2012-03-12 12:08:20 i

Förra veckan var fokus på barnen och aktiviteter med dem under sportlovet. Johan åkte skoter och pimelfiskade med barnen på sina lediga dagar. När det blev min tur att vara ledig blev det badhus och pulkåkning vid stugan. Dessutom har jag och Ida åkt skidor både utför och på längden i helgen. Mycket trevligt! Jag var riktigt imponerad av henne på söndagen för då hade hon gett sig den på att vi skulle åka till Hällselskojan. Det visade sig vara lite längre dit än vi trodde cirka 5-6 km enkel väg (när man åker skoter så känns det ju inte så långt...) men trots att hon tyckte att det var jobbigt bet hon ihop och kom igen! Efter fikapausen ville hon åka skidor hem till Boksel också, trots att Johan skulle hämta henne med skoter. Å banne mig, hon fixade det på ren tjurighet. Imponerande, 7 år och dryga milen på längdskidor!

Väl hemma i Långnäs igen var det bara att packa upp, tvätta lite och packa om. I eftermiddag åker jag på jobbresa, till Risk-och kriskommunikationskonferens i Åre. Det ser jag fram emot.

Närmaste veckorna är det fullt upp på jobbet eftersom det är mycket som ska hinnas med innan min sjukskrivning. Jag har nämligen fått operationsdag nu, den 30 mars. Sen blir jag hemma några veckor, hur länge beror på. Rekommenderad sjukskrivningstid är cirka 3 veckor om man har ett stillasittande jobb. Eftersom man är gipsad i sex veckor är man inte så rörlig under den tiden, så jag hoppas att jag får många besök! Annars kommer jag att vara rastlös till tusen...    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela