jeanytt

Som en Ledinlåt...

Publicerad 2012-07-26 18:54:00 i Väder

Den här sommaren börjar kännas som en gammal Ledinlåt. Ni vet den här: "Sommaren är kort, det mesta regnar bort. Men nu är den här, så ta för dig- solen skiner idag!". Jag kan räkna baddagarna på en hand den här sommaren. För en soldyrkare som mig känns det mindre bra. Men man kan inte göra nått åt vädret så det gäller att gilla läget. Fina morgnar och kvällar har det i alla fall varit. Morgnarna har jag promenerat- en härlig start på dagen! På kvällarna har vi gjort familjeutflykter. Ångtåg mellan Arvidjaur och Slagnäs och tivolit på PDOL till exempel. Trevligt! På dagarna umgås jag med barn och vänner och försöker hinna med lite fix här hemma. Det finnas alltid någonstans man borde röja upp... ni vet sånt som är eftersatt i vardagen. Har rensat så pass att jag borde ta mig med ett lass till tippen någon dag och boka in en loppisförsäljning. Johan har börjat om att jobba igen men jag och barnen har en ledig vecka till. Den ska vi ta vara på så gott vi kan!.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela