jeanytt

Hur humant land är Sverige?

Publicerad 2012-12-22 10:47:00 i Egna tankar

Vi svenskar vill slå oss för bröstet och tala om att vi är så humana och empatiska med våra medmänniskor. Vi tar emot invandrare från världens alla hörn. Men i själva verket skickar vi hem en hel del människor också. Frågan är om vi inte borde reflektera över om det alltid är rätt? Hur humana är vi när det kommer till kritan?
  
Den här tråkiga historien har drabbat min pappa och hans fru. Det betyder att det även drabbar mig. Jag önskar jag kunde göra nått. Det enda jag tyvärr kan göra är att säga att det känns förjävligt! Jag skäms för att kalla mig svensk om det är så här vi svenskar tar hand om våra medmänniskor!  

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/irinas-mamma-ska-utvisas-7364663-default.aspx

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela