jeanytt

Operation innan midsommar

Publicerad 2012-04-26 21:39:42 i

Ni som följer mig på bloggen har hört alla turer om min onda tå. Idag besökte jag en annan ortoped för att få en seceond opinion eftersom två andra ortopeder hade gett mig två olika diagnoser om samma fot från samma röntgenbilder. Den ena sa Hallux Vallgus och operation. Den andra sa artros i stortåleden och den tredje säger att det är en kombo av båda. Den tredje läkaren säger också att om vi opererar min tå som kommer det att bli mycket bättre men kanske aldrig 100 procentigt bra. Jag blev lättad och glad över beskedet! Så här vill jag ju inte ha det... Så nu låter det som om det blir operation redan innan midsommar. 

Fram tills dess ska jag passa på att träna järnet, för idag fick jag också veta att det var bara köra på fram till operation. Om jag kan stå ut med smärtan vill säga. Vi testar och ser hur långt det håller. På söndag börjar Nordic Military training som jag tycker verkar mycket spännande. Ska bli kul med en utmaning! Jag som har ett rätt så stillasittande jobb behöver verkligen röra på mig. Dessutom rensar träning hjärnan och den går på högvarv för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela