jeanytt

Jag gjorde som som 30 000 andra

Publicerad 2011-09-07 23:33:00 i Träning

I helgen var det äntligen dags, det jag tränat för sedan i påskas. Nu skulle jag äntligen springa tjejmilen och i år skulle det gå lättare och snabbare än i fjol. Jag har tränat bra med god draghjälp från min granne och springkompis Kajsa. Men när dagen D kom var jag ändå inte i form, benhinneproblem och för mycket folk satte hinder i vägen, så det blev inte den tid jag hoppats på. Något bättre tid än i fjol men långt i från godkänd insats från min sida. Ny chans nästa år. Nu gäller det bara att hålla i och inte lägga springskorna på hyllan i vinter. 

Trots min besvikelse över loppet så har helgen som helhet varit mycket bra. Jag hade trevligt sällskap i Kajsa (som förövrigt sprang milen på en bra tid). Vi har ätit gott och flanerat runt i huvudstaden och shoppat en del. Stockholm visade sig från sin bästa sida och bjöd på soligt sensommarväder. Jag har dessutom träffat några av mina goda vänner som bor i eller i närheten av vår huvudstad. Kort sagt, en helg då jag laddat batterierna inför de hektiska jobbveckorna som väntar. 

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela