jeanytt

Balans i livet

Publicerad 2011-09-17 19:10:56 i

Tid är en bristvara i dagens samhälle. Jobba är roligt - men inte till vilket pris som helst. Det känns som vårt ekorrhjul snurrat lite för fort lite för länge. Därför har jag tagit beslutet att gå ner i tid från och med oktober. Jag ska jobba 80 procent och vara ledig en dag i veckan, på fredagar. Jag ser fram emot att tillbringa mer tid med mina barn! Till att börja med ska jag jobba mindre fram till jul, sen får vi se. Förut när jag gått ner i arbetstid har det inneburit att att jag jobbat lika mycket, men på mindre tid och för mindre pengar. Den här gången har jag varit tydlig på jobbet med att jag inte tänker göra om det misstaget. Hur det går? Ja, vi får väl se...       

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-09-20 08:07:38

Bra beslut tycker jag. Då kanske vi t o m hinner ses. Jag är oxå ledig 2 fredagar av 3 med mitt nya schema.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela