jeanytt

Tar vara på tiden

Publicerad 2011-10-24 22:41:28 i

Jag har äran att få vara hemma med min lillkille en vardag i veckan. Jag har gått ner till 80 procent  och det är mysigt att få vara med Theo på tu man hand. Storasyster är lite avis och skulle gärna vara hemma hon med men hon måste ju gå i skolan. Vi gör inget särskilt på våra lediga dagar, bara är. Skrotar runt i pyjamas, äter frukost länge och tar det lungt. Det är skönt att ta dagen som den kommer. När syrran kommer hem från skolan brukar vi hitta på nått alla tre tillsammans. Theo börjar bli en stor kille nu, håller på att träna sig att gå på pottan och har slutat med tutte (då menar jag napp - vill bara förtydliga för er som bor södra Sverige). Theo  har också lärt sig många nya sånger - främst på dagis där de sjunger varje dag. Just nu är favoriten "Var bor du lilla råtta?". Den sjunger han för alla som vill höra. Jag blir varm i hjärtat när jag tänker på våra barn. Det gäller att ta vara på tiden, för små hjärtan blir snabbt stora.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela