jeanytt

Halvtomt eller halvfullt

Publicerad 2011-11-30 22:47:20 i

Ibland kan hur man väljer att se på saker och ting avgöra hur man upplever livet. När jordvärmepumpen pajjar, barn blir sjuka vid fel tillfälle (dvs när Johan är bortrest och jag har saker som borde fixas på jobbet) och snön regnar bort kan man för en stund känna sig nedstämd. Men om man istället påminner sig om att vi faktiskt har möjlighet att elda med ved, har tak över huvudet och världens finaste barn så känns livet bra igen! Glaset behöver inte vara halvtomt när det lika gärna kan vara halvfullt. Idag är jag tacksam över allt och alla jag har runt omkring mig och de mina. Tack alla -  ingen nämd, ingen glömd.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela