jeanytt

Nedräkning

Publicerad 2011-06-06 22:14:49 i

Haft en underbar ledig långhelg som gav mersmak, nu LÄNGTAR jag till semester! Det är tre hektiska veckor kvar innan jag åter igen kan njuta av lata dagar. Eller lat och lat föresten, vi har faktiskt inte alls legat på latsidan. Johan har klippt gräs och trimmat och på vår stora tomt tar det sina timmar. Själv har jag rensat ogräs och planterat blommor och frön. Jag är nästan i kapp så när som på jordgubbslandet som växt igen och som visade sig vara en riktig ryggdödare att rensa upp. Det får jag nog lov att göra i etapper. Nu ångrar jag att att jag struntade i det i höstas.... Jag hade tänkt fixa mer på det idag men fick oväntat besök i stället vilket förståss var mycket trevligare! Vi har föresten inte bara jobbat på tomten utan även träffat släkt och vänner och ätit gott. Väldigt trevligt! Det blir allt för sällan man hinner umgås med sina nära och kära. För att kompensera den goda maten har det även blivit ett par joggingrundor i helgen, men det går rätt så tungt ännu. Jag ser fram emot när det känns som benen börjar springa av sig själva... Det ska gå! (har jag hört...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela