jeanytt

Snö och skidåkning

Publicerad 2011-01-16 21:22:56 i

I helgen har vi hälsat på Camila och Roger och barnen i deras husvagn i Jörn och haft väldigt trevlig! Det höll nästan inte på att bli någon resa eftersom bilen inte ville starta i kylan. Det var minus 27 grader i Piteå...men som tur var inte lika kallt vid skidbacken. Eftersom vi kom oss iväg lite sent på lördagen så löste jag inget liftkort då. Det var en miss visade det sig för idag söndag var det visserligen inte lika kallt ute men då hade det istället kommit en decimeter nysnö. Men vi gav oss i alla fall ut en stund en i backen så att jag fick inviga mina nya skidor. Carvingskidorna imponerade! Det var grymt bra glid trots lössnön och det känns som om jag åkt omkring på träplankor tidigare... Nu ska jag bara byta ut pjäxorna också och sen ska jag och Ida-Therese tillbringa många timmar i skidbackarna i vinter! Ida blir föresten bättre och bättre för varje gång. Hon är fortfarande lite rädd i liften, men det ska vi träna bort. Målet är att hon ska klara liften själv innan säsongen är slut. I skivandes stund låter föresten Theo hälsa: - Ute bob, snö huvva! Han har också gjort en å annan djupdykning i snön i helgen... På tal om snö, väl hemma möttes jag av en trevlig överraskning. Hela gården var skottad. Det är tur att vi har så fina och hjälpsamma människor runt omkring oss. Jag är väldigt tacksam för det! Tack för att ni gjorde vår helg toppenbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela