jeanytt

"Du har inte varit snäll!"

Publicerad 2011-12-26 12:17:54 i

Julen firar vi i år i dagarna fyra, eftersom vi vill att alla ska få sitt. Uppesittarkväll hos pappa, julafton delvis hemma och delvis hos Johans föräldrar, juldagsmiddag hos Johans syster och annandagsmiddag hos min mamma. Julklappar öppnade vi dock bara på julafton men för barnens skull gjorde vi det i två omgångar. Först några klappar hemma på dagen och sen resten när tomten kom. I år hade Ida varit så gullig att hon för köpt paket till sin mamma och pappa för egna pengar. När hon gav dem till oss på julaftonen protesterade lillebror kraftigt. När jag fick mitt paket sa han: - Men du har inte varit snäll! Ja, nu får man höra....

Han tyckte inte om att dela med sig av paketen, utan trodde nog att alla var till honom och storasyster. Men de fick paket så det räckte i alla fall. Theo orkade inte ens öppna allt när tomten kom, utan ville ju leka med alla grejer en stund först.

Tack alla för en trevlig julhelg! Bilder finns på fotobloggen.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela