jeanytt

Vad har jag och Joakim von Anka gemensamt?

Publicerad 2011-08-25 18:37:42 i

I veckan har jag påbörjat en utbildning i landstinget regi som kallas "Morgondagens chefer". Från och med nu fram till i juni är vi 20 utvalda personer som ska få chans att lära oss färdigheter i ledarskap och chefsarbete. En av de saker som vi hittills fått göra är ett personlighetstest enligt MBTI-modellen. Jag blev inte förvånad över resultatet, däremot är sanningen kanske inte alltid så smickrande. Jag är nämligen en Joakim von Anka typ. Det innebär att jag är samvetsgrann och pålitlig, bestämd, rättfram och självsäker. Men det betyder också att jag kan uppfattas som besserwisser eller upplevas som alltför dominant. Om jag enligt min personlighetstyp skulle be en aftonbön skulle den kunna låta så här: "Gode Gud hjälp mig att inte försöka klara av allting. Men om du behöver hjälp, då kan du alltid fråga mig!" Känns det igen, hmmm jo....alltför väl. På gott och ont.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela