jeanytt

Val i livet

Publicerad 2010-09-20 18:18:14 i

I går var det riksdagsval och jag kan glädjande nog läsa i dagens tidningar att 8 av 10 norrbottningar gick till vallokalen och gjorde sin plikt. För det är så jag ser på det- att rösta är inte enbart en rättighet utan också en skyldighet. Väljer man inte att nyttja sin demokratiska rättighet ska man inte heller klaga. Det är en gång vart fjärde år vi kan göra skillnad. Själv tycker jag om att rösta på självaste valdagen, det känns högtidligt på något sätt. Vad jag röstade på behåller jag för mig själv, men så mycket kan jag säga att jag inte röstade på Sverigedemokraterna. Jag tycker att det är en skam att de kom in i riksdagen och jag hoppas att deras inflytande minimeras. Nu var det sagt.

Här hemma ägnade jag ännu en helg antingen i tvättstugan eller med dammsugaren i handen. Mina barn hjälpte till... Ida genom att lämna dörren till hennes rum öppet och Theo genom att nyttja chansen och tömma Idas låda med pärlor upp och ner.... I går bestämde jag mig därför att nu får det vara nog. Vad får mina barn för bild av mig? Antingen jobbar jag på jobbet eller så jobbar jag hemma. När det väl är klart är jag trött... Hur kul blir man då? Nä nu räcker det, jag tänker ringa RUT.

Kommentarer

Postat av: Amelie

Publicerad 2010-09-23 18:01:40

Hejja RUT!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela