jeanytt

Änglavakt

Publicerad 2010-11-10 22:07:25 i

Idag när jag skulle åka hem från jobbet hade jag väldigt tur i oturen. Jag var nämligen med i en seriekrock på E4:an som hade kunnat gå riktigt illa... 

http://www.pitea-tidningen.se/forstasidan/default.aspx?Nav=Forstasidan

Seriekrock vid Rosvik

En seriekrock har inträffat vid södra infarten till Rosvik. Upprinnelsen till krocken var att en långtradare bakifrån kanade in i en brandbil på väg till en brand i Altersbruk. Ytterligare fyra personbilar är också inblandande.

Eftersom tankbilen läckte vatten så blev vägbanan glashal och det fanns ingen chans att hinna få stopp på bilen. Om jag inte lyckats väja för framförvarande bil hade jag kört rakt in i den, men jag lyckades på något sätt parera och köra mellan långtradaren och räddningstjänstens tankbil som blockerade större delen av vägbanan. Jag klarade mig helt oskadd med endast skråmor på bilen. Enligt polisen hade övriga inblandade också klarat sig bra, ingen blev allvarligt skadad som tur var. Pulsen går helt klart upp när något sådant händer och jag är mycket tacksam för att det gick så bra.

Kommentarer

Postat av: Vera

Publicerad 2010-11-10 23:34:17

OJ!! Fy vad otäckt det måste ha varit! Kan tro att pulsen skenar när man är i situationen och ett långt tag efteråt. Vad tur att det gick bra, både för dig och övriga trafikanter!!

/Vera

Postat av: Anna

Publicerad 2010-11-11 07:40:38

Så obehagligt....JAG ÄR OCKSÅ GLAD ATT DET GICK BRA!!!

Lova mig att du kör lika bra och försiktigt i framtiden också...kram på dig!!!

Postat av: Ammi

Publicerad 2010-11-11 16:40:57

Fy så läskigt!!!

Jag är glad att allt trots allt verkar ha gått så bra. Var rädd om dig fina Jeanette!!!!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela