jeanytt

Orka baka

Publicerad 2010-05-24 19:00:25 i

I dag skulle Ida-Therese dagis ha vårfest, men regnet kom och det blev inställt. Ida blev förståss besviken. Idag skulle det ju bli hennes allra sista dag på förskolan. Till hösten börjar hon ju 6-års på skolan. Men nu blev vårfesten istället framflyttad en vecka. Sånt är livet.

Det var i alla fall bra för mig, för nu i maj har livspussel inte riktigt gått ihop och idag var en sån dag. Både jag och Johan har jobbat och Johans mamma har ännu en gång fått rycka ut som barnvakt till Theo. Tack Astrid- vi skulle inte klara oss utan din hjälp! 
  
På tal om livet som förälder - jag har läst en bok av Mia Skäringer som jag vill rekommendera. (Det var faktiskt den första boken jag läst sedan påskledigheten i stugan. Här hemma räcker inte tiden till för bokläsande.) Boken heter i alla fall " Dygnkåt och hur helig som helst" och är roligt igenkännande, blandat med allvar. Den bygger på krönikor och hennes blogg. Ett avsnitt vill jag återge som jag tycker är klokt: " Att vara förälder handlar så mycket om att orka. Orka ha tålamod. Om man en gång brister och inte orkar så är det ingen dålig sida. Det är en mänsklighet." 

Nu ska jag orka ha tålamod att baka. Jag har lovat bjuda på fika på jobbet i morgon eftersom jag ska vara långledig med mina barn i sommar. En stund hade jag tänkt köpa nått färdigt, men jag vet hur mycket Ida älskar att baka. Dessutom är hembakt oftast godare, och jag älskar ju att fika...     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela