jeanytt

Snö på valborg

Publicerad 2010-05-04 16:30:56 i

Det blev en snöig valborg, så vi hoppade valsborgsbrasan i byn och åkte till stugan tillsammans med Johans föräldrar och syskon med familjer. Storrensning i hus och förråd stod på agendan och vi fick ihop till en alldeles egen valborgsbrasa och så en massa kartonger med grejer att sälja på loppis.

Jag och Ida ska nämligen stå på loppis i början av sommaren. Vår förhoppning är att våra överblivna grejer ska vara bra ha saker för andra och inbringa en slant till en minisemester för mig och min dotter. Det känns som om det är på tiden att hon och jag får kvalitetstid tillsammans. I takt med att lillebror blir större så tar han ju allt mer tid och utrymme i anspråk och min duktiga dotter får alltsom oftast vänta på min uppmärksamhet.  Inte helt rättvisst, men jag gör så gott jag kan. Lillemannen är en livlig krabat och det är svårt att hinna med när han far fram, exempelvis så ramlade han häromdagen så nu har han en präktig bula i pannan och ett begynnande blåöga. Men han är en tuffing och blåmärken och bulor verkar inte bekomma honom nämnvärt, som tur är.

För övrigt så avvaktar vi nu händelseutvecklingen i Thailand...Vi håller tummarna för att rödskjortorna och regeringen ska lösa sin konflik. Vi vill ju träffa barnens lilla kusin så snart som möjligt!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-04 18:41:22

Gratta Johan till sonen från oss. superspännande!!! Varje barnbesked är underbart att höra talas om för det känns som om vi är ett steg närmare vår kusin då, ävne om det inte är ifrån samma land ens!!!!

Postat av: Yvonne

Publicerad 2010-05-04 18:42:32

Inlägget ovan var från mig men det kom visst inte med KRAM Y

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela