jeanytt

Hembygdsdag på Svensbylidja

Publicerad 2010-07-22 10:03:04 i

I tisdags var Johan ledig och tillbringade dagen med mig, barnen, mormor Helena och min bror med familj på Svensbylidja. Varje tisdag i juli får man träffa bagerskor, mjölnare, tvätterskor och smeden och se hur man bodde och levde förr i tiden. Väldigt intressant om du frågar mig. Ida var dock inte lika imponerad: - Mamma, det var ju bara en massa gamla trägrejor... Bilder på kvarnen, mattvätt och en gammaldags brandspruta kan du se på fotobloggen. En trevlig dag hade vi i alla fall, även om väntetiden till fikakön blev nog så lång... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela