jeanytt

Första gången på slalomskidor

Publicerad 2010-01-17 22:33:48 i

I helgen har jag och barnen varit i Jörn och hälsat på vänner som har husvagn vid skidbacken. För Ida-Therese var det första gången någonsin som hon skulle åka slalom och det gick jättebra! Långt bättre än vad jag väntat mig. Så här beskrev hon själv det för Johan på telefon för en stund sen: 

"Jag sa till mig själv att här kommer superproffset Ida och så gick det jättebra! Då kunde jag åka genom tunneln och svänga och ploga utan att ramla."



Stort tack till Camilla, Roger och Tomas som varit både slalomlärare och barnvakt. 
Mer skidbilder finns på fotobloggen


 
Både jag och barnen har haft en mycket trevlig helg, både i backen och i husvagnet.
Vi kom upp till lunch på lördag och efter ett par timmar i backen blev det bastu, god mat och kortspel. Idag har vi åkt både ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass och jag vill lova att det känns i mina ovana ben. För att inte tala om hur det ska kännas i Ida-Therese ben... 
Men lite benvärk var det värt- det var så roligt! 

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2010-01-18 07:10:50

Hur är det med benvärken idag???

Gratta Johan från oss!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2010-01-18 07:22:26

För Ida är det bra, men jag har ont i hela kroppen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-18 19:33:01

Så härligt! Ha det så bra! Kram Sara

Postat av: Y

Publicerad 2010-01-21 12:02:10

Vi har gått slalomskola hela helgen, superkul och gud vad de lär sig på två dagar med rätt lärare! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela