jeanytt

Brorsor och morsor kan vara besvärliga

Publicerad 2010-01-22 10:06:30 i

Ida-Therese har haft sovkompis i natt, men sova har det inte gjort många timmar. Sent i säng och upp i ottan- till och med före lillebror vaknade... zzzzzz Jag känner mig som en zombie. Men tjejerna har roligt och är glada och det är huvudsaken. Theo vill gärna vara med och leka med dem och bankar förtvivlat på hennes dörr som är stängd. Theo förstör deras lek. Jag förstår att hon inte vill ha med honom. Jag minns ju själv hur less man kunde bli sin lillebror som liten (trots att jag alltid älskat honom mycket). Ida förtjänar faktiskt att få leka själv en stund, hon har varit till stor hjälp för mig i veckan. När Johan är bortrest så tar hon på sig lite mer ansvar än vanligt och passar brorsan när jag fixar här hemma. Häromdagen när Theo var kinkig så sa hon: "Jag förstår att det kan vara jobbigt mamma". Men ibland tycker hon att jag ber henne om hjälp lite för mycket. För en kväll när jag bad henne hämta en grej så kontrade hon med: " Det är du som är mamma och då är det du som ska passa upp mig!". Sant.

Kommentarer

Postat av: Mamma = mormor

Publicerad 2010-01-22 11:07:14

Ha ha ha.. Hon är för gullig och klok dessutom.

Postat av: Ammi

Publicerad 2010-01-23 14:09:49

Vilken smart tjej du har :)

Kram till er alla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela