jeanytt

Julen 2010

Publicerad 2010-12-27 19:12:20 i

Jag är trött, det tar på att vara ledig... Vi har haft en väldigt bra jul och träffat både släkt och vänner. Mycket trevligt, så trevligt att man inte tar sig i säng någon gång... Barnen leker för fullt med sina julklappar, de fick mycket fina saker. Tack alla! Theo hade inte tid att öppna alla paket på julafton, så han hade några kvar några till juldagen. Tänk att vi inte lär oss, egentligen behöver han ju inget av oss men man vill ge i alla fall... Han är i en tacksam ålder, allt är roligt- även ett det begagnade lekköket han fick av oss. Men mest leker han med traktorn han fick av farfar och farmor. Han fick den dagen före julafton och trots att han var trött när han öppnade paketet så ville han inte gå och lägga sig sen...   

Ida fick en mormors gamla dator och lyckan är stor nu när hon nu kan spela spel i sitt eget rum. Annars var det nog sminket som används mest... Lika bra att hon sminkar sig less nu så kanske det har inte är lika intressant när hon blir tonåring (hoppas jag). Själv hade jag visst också varit snäll, så snäll att jag i vinter får åka slalom på carvingskidor... Ser jag fram emot! En annan fin julklapp var den börs som Ida-Therese hade tillverkat till mig. Den kommer jag att spara. Hon hade föresten fixat egna julklappar till alla släktingar, med hjälp från farmor. 
Stickade disktrasor blev årets julklapp!

Julaftonen firade vi i år hemma hos min bror med familj med mina föräldrar och min farfar. Irina och Igor kunde dessvärre inte vara med eftersom hennes mamma blivit sjuk. Men pappa och Nicole var med en stund och det var fyra förväntansfulla barn som väntade läääänge på tomten.
I år var det föresten riktiga tomten som kom förbi, enligt Ida-Therese. Tidigare år har hon räknat ut vem tomten var, men i år gick Johan ut en stund före tomten kom och kom sedan tillbaka när tomten var där... å då blev Ida konfunderad. -Pappa, sa hon förvånat och man riktigt såg hur hon funderade kring vem som var tomte? Bilder från julafton finns på fotobloggen.

Det här fina granen har Ida klätt nästan helt själv! Den finaste granen vi haft någonsin tror jag.   
God fortsättning på julen önskar jag alla bloggläsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela