jeanytt

God helg

Publicerad 2010-12-06 15:57:15 i

I morse när vi åkte hem från Lycksele såg vi att de skrivit "God Helg" med lampor mot en bergvägg vid hotellet i Lycksele. - Vi har ju haft en god helg i helgen, sa Ida när jag sa vad det stod. Det har hon rätt i, vi har haft en mycket trevlig helg hos min kompis sen tonåren -Magdalena. Hon och hennes familj har verkligen tagit hand om mig och barnen och de har gett oss julstämning på köpet. Vi kom dit på lördag och började med att åka till julmarknad på "gammplatsen". Jag hittade en julklapp till Theo och Ida köpte klubbor i en karamellaffär. 
  ´
Det var rejält kallt ute men även om det bet lite om kinderna så var det skönt att vara ute. 

Väl hemma hos Magdalena åt vi middag och sedan satte hon och barnen igång bullbak.
Hon gjorde de godaste saffransbullarna jag någonsin har ätit! Eftersom det såg lätt och så blev jag faktiskt sugen på att baka själv. Jag får väl återkomma när jag vet hur mitt resultet av mitt bak blir... Så här fina och goda blev hennes bullar: 
På söndag jobbade vi vidare på julstämningen. Vi åkte till djurparken eller julparken som de vill kalla den så här års. Där gick vi först en sväng bland djuren, bilder på det finns på fotobloggen. Sen besökte vi tomten i hans hus. 


På kvällen gjorde vi julkort och hade väldigt trevlig, så det har verkligen varit en god helg!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela