jeanytt

Sociala medier

Publicerad 2010-08-03 22:22:55 i

Sociala medier tar över våra liv... Nä inte riktigt så - men lite beroende av blogg och facebook blir man allt. Det är ju så lätt att hålla koll på vad vänner och bekanta pysslar med...
Men jag har precis som många andra ibland funderat över om jag lämnar ut för mycket av mig själv och min familj?
Jag kom fram till att jag ser på det så här: På facebook berättar jag ungefär det som jag skulle kunna säga till mina bekanta. På bloggen skriver jag om sånt jag berättar om för mina vänner. Men mina innersta tankar sparar jag till verkliga livet och mina nära kära. 

Jag läste föresten en intressant artikel om facebook häromdagen:"Facebook har sprängt jantelagen". Läs den och kommentera gärna hur du ser på saken.

Själv tycker jag att vi har alltför mycket jante i Sverige i alla fall, så om vi slår oss för bröstet ibland vad gör väl det? Hur intressant är det egentligen att läsa om att den grå vardagen, vi vet väl ändå att alla inte kan vara på topp jämt, eller?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela