jeanytt

Kaka, oj, oj

Publicerad 2010-08-16 22:18:07 i

Nu är det nedräkning på sommarlovet. Efter ett besök på fritids så längtar Ida-Therese dit och hon är helnöjd över att ha fått kroken (att hänga kläderna på) brevid en av sina bästa kompisar... Tänk vad barn kan bli glada över lite! Inskolningen av Theo på dagis går hur bra som helst, redan första dagen tog han fröken i handen och gick med henne till andra rummet. Ingen är oersättlig, det är tydligt. Nä, skämt å sido, det är bra att han trivs men lite kunde han ju ha protesterat....

Ska man sammanfatta sommaren i ett ord så blir det: UTE. Vi har tillbringat så mycket tid utomhus som vi bara kunnat. Åkt på utflykter eller haft picknick här hemma, tagit promenader runt byn eller trampat på cykeln en sväng. Badat har vi förståss också gjort när vädrets makter varit med oss. I vilket fall så trivs både jag och mina barn utmärkt utomhus så ordet UTE lärde sig Theo fort, kom nog redan efter KAKA...

På tal om kaka, jag bakar ibland med variterat resultat. Häromdagen så gick det så där... Kaksmeten växte när jag gräddade så att den pös ut ur formen. Theo gjorde mig uppmärksam på det genom att säga: KAKA, OJ, OJ... Orden strömmar ut ur han mun nu förtiden... På mormors födelsedag så slog han till och sa MORMOR för första gången till hennes stora glädje! Annars är PAPPA något han säger ofta, han längtar nog liksom oss andra på att Johan ska jobba mindre och vara mer med oss! Så nu ser vi fram emot hösten...
  

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-17 10:14:37

Visst blir det skönt med rutiner, för er (å oss)alla!!



Sommaren har ju vart bra på det sättet att man kunnat va ute å må gott, synd bara att baddagarna på stranden är lätträknade.



Trevligt med ett lite längre inlägg tjejen!

Kram

Postat av: Mormor

Publicerad 2010-08-17 20:52:40

Att jag blev stålt det kan jag lova. Den bästa presenten är förståss att ha familjen samlad. Synd bara att inte Johan W kunde vara med, men vi vet ju alla att då det är Nolia så jobbar han mycket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela