jeanytt

Första veckan

Publicerad 2010-08-27 11:18:43 i

Det går hur bra som helst för barnen på skola och dagis! Theo som ju är en glad och social kille har knappt tid att sluta leka och följa med hem när man hämtar honom och Ida har många kompisar som vill vara med henne vilket hon tycker är toppen. Hon har också fått en fadder i skolan som hon gillar och det känns skönt i mammahjärtat att de trivs! Vi har visserligen alla varit lite trötta i veckan, men vem är inte det innan man kommer in i sina rutiner och lär sig går i säng i tid på kvällarna? En morgon hade jag och Ida-Therese följande ordväxling:
- Det är morgon nu och dags att kliva upp, sa jag. 
- Det kan inte riktigt stämma...svarade min yrvakna dotter. 

Att åka skolbuss till skolan har inte heller varit något problem. Men i morse blev jag och Johan väckt av att vår dotter kom inrusandes till sovrummet och ropade; -Varför har ni inte väckt mig, bussen kommer ju nu! Men det var bussen som de stora barnen som ska åka till gymnasiet med och hennes buss går en hel timme senare...

På jobbet är också allt bra. I veckan hade vi ett planeringsmöte för hösten med alla informatörer på landstinget och det var ett bra sätt för mig att få koll på vad som är gång. Det känns riktigt roligt att vara tillbaka på jobbet igen! I höst jobbar jag 80 procent och min lediga dag ägnar jag idag till att röja upp här hemma, med städning och tvättning. I helgen har jag nämligen tänkt göra trevligare saker. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela