jeanytt

Vattendjur

Publicerad 2009-09-23 16:00:03 i

Jag tror jag blir tokig! Saker och ting får ben här hemma eller så har jag fått tidig alzaimer för jag hittar inte haklappar, en takkrok och nu är även fiskmaten på vift. Det känns ju dumt att gå och köpa nytt när jag vet att jag ska ha det någonstans! Jag tror mig veta att jag sett grejerna... Frågan är bara var? 
Jo, föresten vi har blivit med fisk igen. Ida tyckte att det var dags med husdjur igen och när hon fick nej på kattunge så godkände hon en ny slöjdstjärt som ska heta "Dagarna å räkna" men kallas för "Dagarna". Var hon nu fick det ifrån namnet vet jag inte.
Just nu är Ida föresten lite sur på mig så hon har stängt in sig på toan. Jag har nämligen satt henne på att diska upp uteleksakerna som hon haft i sitt leksakskök (som nu har åkt upp på vinden för vintervila). Att diska var ju inge kul och tar tydligen "Hur länge som helst och en hel evighet". Hon har hållt på i fem minuter....   
Under tiden så leker Theo på vardagsrumsgolvet med sina grejer. Det ser ut som en bomb har exbloderat runt honom men han är nöjd så jag låter honom hållas. Förutom att bära undan leksaker till vinden har vi idag satt tulpanlökar och gjort höst ute. Nu är det bara de tunga sakerna kvar som Johan måste hjälpa till med. Jag har också varit med barnen på badhuset. Hur skönt som helst. Som det vattendjur de är (båda är födda i fiskens tecken) så plaskades det och stojades en hel del.   

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-09-25 14:15:37

Fiskmaten är återfunnen! Men allt annat är fortfarande borta... suck...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela