jeanytt

Helgen

Publicerad 2009-09-21 12:27:01 i

Jag är så glad över att min vän Magdalena tog sig tid att stanna och ett par dagar och hälsa på mig när hon var på sin roadtripp eller mammasemester som hon kallade det själv. Men tre tonåringar hemma så behöver man åka bort i bland sa hon. Å kanske det. På fredagen gjorde vi stan- utan barn. Mamma var barnvakt och timmarna gick i ett rasande tempo. Problemet med att vara mammaledig är att man har mer tid än pengar. Sen när man börjar jobba och har mer pengar har man inte tid att shoppa på samma sätt. Knepigt. Kul hade vi i alla fall! På kvällen tonade vi håret på varandra, drack lite vin och pratade långt in på natten! Johan och Ida åkte till stugan så när Magdalena åkte hem på lördagen så fick jag och Theo mysa själva. När han somnat läste jag ut en bok som legat och väntat på mitt nattduksbord ett bra tag. Bokläsande är en trevlig verklighetsflykt kan jag tycka. På söndag sken solen så tog vi en rejält långpromenad i det fina höstvädret. Härligt!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela