jeanytt

Älgjakt

Publicerad 2009-09-15 17:41:23 i

I heglen inleddes älgjakten vid stugan. På tre dagar fälldes tre vuxna djur och två kalvar. Johan och hans bror sköt en var. Även min bror (som jagar med ett annat jaktlag) fick skjuta en älg under helgen. Grattis till alla skyttarna! 

Medan gubbarna var i älgskogen rensade mina svägerskor och jag upp i stugan. Två släpvagnslass med grejer åkte till soptippen. Vi hittade en del riktigt fina saker också som nu har en mer framträdande plats.
 
Nu finns föresten även ett tv-rum i stugan, något som vi saknat. Det blev jättebra! Det känns fortfarande i mina armar att vi burit tungt. Man är ju dessvärre inte allt för vältränad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela