jeanytt

Sova, mysa, umgås!

Publicerad 2009-10-05 10:44:44 i

De har varit våra "ledord" i helgen, en helg hemma utan jakt för Johans del, vilket jag tyckte var skönt. Då var det möjligt att ha familjetid på fredag och numera är det Ida som fixar fredagsmyset. Den här gången var det "Trollsvampar" (med bananer, konserverade päron, grädde och strössel) som stod på menyn. När barnen somnade så såg vi den första dvd-filmen om polisen Johan Falk och Gruppen för särskilda insatser. Den var bra, men jag sov tyvärr under delar av den. Sömn är en bristvara i småbarnstider men i helgen har jag sovit allt jag kan. I det här huset innebär det att vi sover i skift, för någon måste ju upp med våra morgonpigga barn. Jag läste föresten någonstans att ingen har dött av lite skit i hörnen men att sömnbrist kan vara direkt farligt...
Lördag
jobbade Johan, Ida-Therese var hos en kompis och då passade jag och Theo på att åka in till stan och fynda barnkläder på en utförsäljning. Oj, vad jag tjänade pengar... (men det verkar bara kvinnor förstå- männen kan ju inte räkna som oss! *ler*)
På kvällen var det högtid för mig och Johan att få vuxentid på tu man hand. Så mormor och Kurt var barnvakt och vi var ut och åt och gick på bio. Den här gången höll jag mig vaken under filmen men blev tyvärr besviken på . "Flickan som lekte med elden" var bättre i bokform... Hört det förr?  
Söndag fick vi besök av vänner som hade lunchen med sig- skönt när de känner sig som hemma! Sen åkte Ida på bio med morfar och Nicole och såg Nicke Nyfiken. Dagen avslutades hemma hos Anna med familj för att fira Jennifer som fyllde 12 år!
STORT GRATTIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela