jeanytt

En tanke till de kära...

Publicerad 2009-10-30 17:58:47 i

... som inte finns med oss i livet längre vill jag skicka idag inför den allahelgonhelg som stundar. Idag var jag och barnen och tände ljus på min farmors grav. Ida-Therese sa att det var lite sorgligt att vara på kyrkogården och det har hon ju sant i. Men jag sa till henne att man kan ju tänka på roliga saker som man minns från den tiden de fanns med oss. Så jag berättade för henne om min farmor som hade rätt så många lådor i sitt kök och som gav mig och hennes andra barnbarn varsin låda i köket. Sen fyllde hon dem med överraskningar! Det tyckte Ida var en bra idé och jag blev glad av minnet... trots att vi befann oss på kyrkogården. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela