jeanytt

En mammadag

Publicerad 2009-10-15 22:44:19 i

06.00 Theo vaknar glad  som en lärka! Han leker på golvet i sitt rum och jag ligger brevid och försöker vakna...
07.30 Skiftbyte. Johan stiger upp och jag går och lägger mig igen.
08.30 Johan åker på jobbet och jag sätter mig och äter frukost med Ida som nu vaknat. Idag skulle vi inte iväg någonstans och tar det därför mycket lungt. Barnen myser i soffan en stund och är hur SÖTA som helst! Mammahjärtat smälter...
 
10.00 Theo somnar och jag städar undan frukosten och försöker ta mig ur morgonrocken.
10.30 Theo vaknar igen, Ida leker i sitt rum, jag hänger och viker tvätt med en nyfiken kille vid mina fötter.
11.00 Ida går ut en sväng, jag går igenom räkningar å sånt. Theo drar i datorsladden och skrattar gott när jag säger NEJ, ajja bajja.   
12.00 Lunchdags. Theo får äta makaronerna själv idag vilket han tycker är väldigt roligt! Det mesta hamnar i haklappen och på golvet. Sen får jag städa... vilket enligt Ida är mitt jobb, hennes jobb är ju att leka!

13.00 Theo tar en tupplur. Pyssel med Ida. Vi hamnar dock i disskustion om glitterlimmet som hamnar lite varstans...
14.00 Theo vaknar. Mellanmål till kidsen och glada miner på oss alla tre igen. 
15.00 Världens bästa storasyster leker med sin lillbror och jag får tid att LÄSA tidningen. Bara för att det heter morgontidning så måste man väl inte läsa den på morgonen, eller?
16.00 Tid att fixa middagen. Det är ett evigt matlagande när man är hemma.
17.30 Jag städar undan i köket igen. Disktrasan växer snart fast i mina händer...  
18.00 Barnvakten kommer som jag bokat för att åka och träna. Torsdagar är min träningkväll, men den här veckan krockade det med Johans jakt. Då får man helt enkelt be om hjälp. Det har tagit mig ett tag att inse att jag måste prioritera träning för det ger mig ny energi!
20.00 Jag är hemma igen, trött med glad av BOX-pass. Theo sover. Jag fixar kvällsfika till mig, Ida och barnvaken. Vi surrar en stund och har det mysigt. 

21.00 Ida lägger sig. Den här kvällen utan protester eftersom hon ska få sova i stora sängen när Johan är bortrest.
21.15 Jag är på väg in i duschen då Theo vaknar. 
22.00 Theo somnar om.
22.30 Nyduschad! Måste blogga lite... 
23.00 Godnatt! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-19 21:23:54

Visst är det underbart att vara mamma!!! Tänk att det ser ut så på så många ställen... Vår disktrasa har redan fastnat och i andra handen en näsduk (ler). Men, de är det bästa som finns vaarje dag i alla fall! (Och det vet jag att du också tycker, även om en del dagar är bättre än andra...)

Kramis från Ullis

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-10-19 22:37:35

Att bli mamma är det bästa som hänt mig- tro inget annat!

Postat av: Helena

Publicerad 2009-10-21 01:43:26

Underbart att läsa vad du skriver:) Känner igen mig så... matlagning, matlagning, matlagning! och städning, städning, städning...

LÄngtar efter att ses. Kram Helena

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-21 16:15:24

Hallåj!

Det tror jag inte heller! Du är en kalasbra mamma!!! - ibland känns det bara lite för mycket av samma...

Kramis från Ullis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela