jeanytt

Panik!

Publicerad 2009-05-05 18:57:47 i

I dag hände nått som inte får hända, jag råkade av misstag låsa inne Theo i bilen, men nycklarna inne i bilen. Det hela hände när jag var hos en kompis och skulle åka hem. När jag skulle spänna fast Theo i bilen la jag ifrån mig nycklarna och på något sätt måste jag ha kommit åt låsa-knappen på nyckeln. Sen stängde jag dörren och skulle sätta in barnvagnen i bilen och då var det låst! PANIK!!! Som tur var fick jag hjälp av min kompis Jossan och hennes man. Tusen tack! Jossan stannade vid bilen och hennes man skjutsade mig till Johans jobb för att hämta nyckeln hem och sedan åkte vi illfart hem för att hämta vår reservnyckel till bilen. Om polisen varit där hade jag fått betala dyra böter för vi körde inte lagligt... Theo tog dock det hela med ro och somnade i bilen medan han väntade på sin mamma... Puh! Hela dagen blev oriven efter detta. Jag har nog inte lugnat ner mig ännu.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-05 19:04:42

Å åååååååå så otäckt!!

Tur att allt gick bra...

Postat av: linda

Publicerad 2009-05-05 22:55:07

Hjälp visst är det hemskt! Philip, min raring har lyckats med konststycket att låsa in sig själv när han var liten inte bara en gång utan 3. Han nådde låsknappen från stolen. Nu är jag manisk med nycklarna.

Vi ses på dopet!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-05-05 23:00:10

Jag hade slagit sönder en ruta i bilen, och jag hade ALDRIG skrivit ut böter till dig! Kram

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-05-06 15:55:25

Usch i mig, vilken panik du måste känt. Men det mesta löser sig till slut

Postat av: Helena

Publicerad 2009-05-06 18:45:20

Men herre gud, vilken panik! Vad lär vi oss av detta; att alltid ha ett par reservnycklar i skötväskan... Skönt att allt gick bra. Tack för inbjudan till dopet. Ska försöka komma. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela