jeanytt

Jaktänka

Publicerad 2009-05-24 19:01:12 i

Johan har åkt iväg på sin drömjaktresa. Han är i Kanada och ska jaga björn i två veckor. Jag hoppas att han får en bra resa och en lyckad jakt! Men vi är inte riktigt överens om var ett eventuellt björnskinn ska hänga...
Här hemma håller jag på att fixa det sista i vårt vardagsrum och hall. Nu är det bara fönsterbräda och hatthylla som saknas och så lite på väggarna. Jag vill känna av om allt ska tillbaka först. Tyvärr så kan jag inte visa några bilder på hur det blev, eftersom Johan har med sig kameran. Men man kan ju alltid hälsa på om man är nyfiken!
Jag och barnen har annars mest rännt runt i helgen, vilket är väldigt trevligt men det tar lite på krafterna. Ikväll blir det därför mys i soffan med film. Ida fick hyra "Mamma mu och kråkan" och jag ska se en triller när hon somnat. 
Föresten är det någon som vet med sig att ha lånat följande böcker av mig:
Del två "Flickan som lekte med elden" i Stieg Larssons triologi och Johanne Hildebrants del 3 i "Sagan om Valhalla"? När jag städade bland böckerna så upptäckte jag att de saknas. På tal om böcker så har jag en påse böcker som jag ger bort till lässugna. Först till kvarn!  

Kommentarer

Postat av: Ammi

Publicerad 2009-05-24 20:35:42

Gissa om jag har en sambo som är lite avis på Johan, haha....

När det gäller det eventuella björnskinnet så känner jag igen resonemanget över var jakttroféer ska vara eller inte vara :)

Hoppas att ni får en mysig kväll, kram på er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela