jeanytt

Barn är härliga!

Publicerad 2009-05-04 22:16:07 i

Idag har jag och barnen varit i Luleå och hälsat min fd jobbarkompis Helena som fått en liten son som ska heta Elmer. Hon har en tjej i samma ålder som Ida-Therese också och hon har till och med ett liknande namn, Ida-Elvira. Till saken hör att vi inte kände varandra när våra tjejer föddes. Tänk så det kan bli. Tjejerna träffades för första gången idag men de blev kompisar direkt och lekte hur bra som helst. Barn är härligt okomplicerade! Ida-Therese har verkligen visat att hon är en stor duktig tjej de senaste dagarna. Hon har lärt sig cykla utan stödhjul i helgen, hon roade sig utan problem när vi var uppe hos min farfar och vårstädade i går och hon fann sig i att vänta på sin mamma när jag hade möte med min chef i dag i två timmar. Hon är så duktig att jag ibland glömmer bort att hon bara är fem år. En som inte visade sig från sin soliga sida idag var Theo som var mer eller mindre missnöjd hela tiden jag var på jobbet. Men man kan ju se det så här; nu fick min chef verkligen se vilka färdigheter man lär sig som mamma. Jag kunde både lyssna på honom, anteckna, vyssa runt Theo och springa iväg och torka Ida som var på toa... Mammor lär sig sortera, prioritera och fokusera, eller hur?!   

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-05 08:12:47

Så härligt coooola tjejer!!!!!!!

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-05-05 13:26:15

Postat av: Sofie

Publicerad 2009-05-05 13:45:35

Hej! Råkade skicka lite för snabbt..Ja jag är jättenöjd med lägenheten.. Vore kul om ni har möjlighet att hälsa på oss sen såklart :) Jag är gärna med och springer vårruset. Ska gå in och anmäla mig..Jag hör med Minna om hon vill följa. Kram Sofie

Postat av: Helena

Publicerad 2009-05-06 18:41:45

Hej och tack för det underbara besöket. Så kul det var och så roligt att flickorna fann varandra på en gång! Kom gärna och hälsa på snart igen. Ida-Elvira och Elmer hälsar. Skönt att det gick bra på jobbet. Ja, vi mammor kan verkligen allt! Kram Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela