jeanytt

En kväll utan TV-zappande

Publicerad 2009-01-22 09:18:15 i

I går kväll fick jag och Johan en myskväll i soffan UTAN tv-zappande. (nått jag inte begriper mig på...man kan väl se på EN kanal i taget, eller?) Det var nämligen nått fel på tv-utsändningen så vi fick leta i våra gömmor efter en film istället. Nu är vårt filmutbud av filmer som tilltalar vuxna inte så stort (av någon anledning har vi mer filmer av Astrid Lindgren...) men vi hittade i alla fall "Walk the Line" som handlar om Jonny Cashs liv. Det var riktigt mysigt och vem vet när vi har tid att se en hel film tillsammans i lung och ro igen?

Annars händer inte mycket på Durrudden. Idag ska jag till barnmorskan och Ida propsade på att få följa med och lyssna på bebben. Hon längtar ju lika mycket som jag! Efter MVC är det dags för Idas simskola igen. 
 
Jag läste föresten en serie i tidningen i dag som jag tyckte var bra, så här kommer den: 
NEMI: - Tror du man blir starkare av motgång? 
- Absolut!
- Jag tror människor är precis som blommor. Vi behöver sol och omsorg och allt det där...
Men vi växer bättre med en sporadisk påse bajs....    

Kommentarer

Postat av: Anna S

Publicerad 2009-01-22 14:18:51

Vi myste också på med en film i går.

Vi såg Arn del 2 (vid rikets slut), som vanligt hackar det i dvd skivan, en usel teknik tycker jag, så vi fick ta ut och rengöra och starta om, en process som mer eller mindre måste göras varje gång och det är så irriterande!!!

Tacka vet jag video, eller??!!

Postat av: Sara

Publicerad 2009-01-22 16:19:10

eller så kan man bli ännu mordernare syrran, och skippa DVD skivan och se filmen på tv:n direkt via datorn! =) Då slipper du tom vägen förbi affären för att hyra filmen.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-22 19:17:34

för att slippa zappandet så skrota fjärrkontrollen. våran gick sönder för några år sedan och nu zappar vi aldrig mer. För köpa en ny är ju otänkbart. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela