jeanytt

Theo har en toppensyrra!

Publicerad 2009-02-23 22:35:53 i

Ida-Therese är en väldigt duktig storasyster. När jag hämtade henne från dagis idag så åkte vi och handlade mat och hon var mycket stolt över att själv få köra lillebror i vagnen. Jag hade en egen vagn för maten. När jag bar ut maten så stannade hon kvar inne i butiken och höll koll på lillebror (vi handlar i byaaffären, då kan man tryggt gå flera varv för att att få med sig både mat och barn hem). Väl hemma har hon knappt tid att äta middag för hon ska hålla koll på att Theo har det bra och springer genast och ger honom tutten om han är missnöjd. Dessutom hjälper hon mig och ger mig saker jag glömt ta med mig när jag sitter och ammar. Hon är en jätteduktig tjej och jag hoppas verkligen att intresset för lillebror håller i sig.


Kommentarer

Postat av: Jeanette W

Publicerad 2009-02-24 14:34:39

Jag är då inte förvånad över att Theo har en duktig storasyster och tur är väl det. Visst blir det förändringar när barnen är två till antal med det som ska göras men ack så mycket roligt och vilka fantastiska stunder du har framför dig tillsammans med dina barn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela