jeanytt

Nu är Ida en "Dopping"

Publicerad 2009-02-19 21:59:17 i


Idag var det sista gången på Idas simkurs Doppingen. Jag har inte varit där på ett par veckor (Johan eller mormor har varit med) och det var roligt att se vad duktiga alla barnen blivit. Johan var med i vattnet och jag och Theo fick nöja oss med att se på. Ida-Therese hade verkligen blivit duktig och kan nu både dyka och flyta själv. Jag tror starkt på att man ska vänja barn vid vatten tidigt och en simskola där man lär sig under under lek är utmärkt! Tyvärr gör tiden för simskolan (15.00 en torsdag) att många inte kan vara med. Jag är glad över att vi kunnat ge Ida-Therese den möjligheten. Som avslutning idag fick barnen dyka efter en skatt på botten (en guldklimp= målad sten) och efteråt fick alla diplom och simmärket Doppingen. Märket pryder nu Idas vinterjacka! Nu är det upphåll med simskola en vecka och sen ska hon fortsätta med nästa kurs, Pingvinen. Då ska de lära sig simtag.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela