jeanytt

Det är en evighetsmaskin...

Publicerad 2009-02-23 11:59:27 i

Tvättmaskinen, torktumlaren och diskmaskinen har en sak gemensamt hemma hos oss. De går konstant! När jag tänker efter är det fler grejer som jag inte skulle klara mig utan just nu... torrmoppen och vår lilla dammsugare hör också dit. Hur kan det bli så mycket smulor på golvet på nolltid? När jag ändå är inne på bra ha saker så vill jag slå ett slag för ljudboken. Den kan man lyssna på när man ammar, kör bil, städar eller promenerar. Utmärkt. 

Här hemma har vardagen börjat , det vill säga att Johan är åter på jobbet. För mig innebär det att markservicen är borta. Klockan är tolv och jag är fortfarande i pyjamas, frukosten är bara halvt bortdukad och tvättstugan är full i ren tvätt som måste tas om hand om innan jag kan hänga upp den blöta som ligger i tvättmaskinen. Och då är Ida på dagis nu på förmiddagen. Som sagt det är nu det riktiga livet som tvåbarnsmor börjar...     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela