jeanytt

Byråkrati Sverige

Publicerad 2009-02-16 18:00:17 i

Man upphör aldrig att förvånas över hur vi i byråkrati Sverige kan krångla till saker och ting. Idag var det tänkt att Johan skulle skriva på faderskapspapprerna hos kommunen. Men i morse fick vi besked om att det inte skulle gå eftersom de ej fått Theos sista fyra siffror i personnummret. Det som är märkligt i sammanhanget är att det går bra att skriva på faderskapspapprerna INNAN barnet är fött. Men uppenbarligen inte att skriva under pappret EFTER barnet är fött om man inte har alla siffrorna klara... Jag förstår inte varför man i det ena fallet kan skriva in saker i efterhand, men inte i det andra fallet?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-17 12:46:04

hej du jag kom på att Isa`s pojke heter Theo...http://www.isa.nu/blog/

jag följer hennes blogg gör du?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela