jeanytt

Dubbelknut på andra advent

Publicerad 2009-12-06 22:20:02 i

Ibland har jag alldeles för mycket planer för mitt eget bästa och när det inte blir riktigt så som man hade tänkt sig så blir jag förståss besviken. I veckan hade jag många planer, Ikearesa, besöka vänner, baka och julpyssla. När Johan är bortrest så finns det ju ingen att ta hänsyn till utan det är ju bara att köra... om inte...barnen blir sjuka -vilket Ida-Therese blev i torsdags. Magsjuka med feber. Då var det bara att ställa in allt och göra sitt bästa för att försöka klona sig...

Så känns det nämligen, att en klon att ta fram då ocih då vore en bra idé. För så fort Ida behövde min uppmärksamhet så hittade Theo på hyss... välte ut glas med yogurt, undersökte toaborsten, hade sönder Idas omsorgsfullt gjorda smällkarameller... med mera...
Jag har gått på högvarv sen onsdags då Johan åkte (på ännu en jaktresa) och jag ser verkligen fram emot att lämna över stafettpinnen och åka och jobba i morgon! 

Med detta i bagaget åkte vi i alla fall och julpysslade hos vänner i eftermiddag (nu när Ida tack och lov är frisk igen). Eller pysslade och pysslade, med åtta barn varav tre runt året så förstår ni nog att vi pratade halva meningar med varann och en del i falsett! RÖR INTE, NEJ, OJ!!! Men det hela blev trevligare när vi satte oss runt fikabordet och de stora barnen gick och lekte utan vår inblandning. Ibland tror jag att jag (och rätt många andra mammor med mig) vill göra så mycket  att man försöker slå knut på sig själv. Till vilket nytta kan man undra? Å för vem?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-07 14:02:07

jo svettten lackade minsann rätt bra ett tag där men det blev bättre efter en energikick med kaffe....

Nästa år tror jag vi adventsfikar mer och pysslar mindre för annars måste vi klona oss för att hinna pyssla med båda barnen samtidigt! Känns som ännu ett steg längre än bara pyssla med ett och jaga det andra. Puh blir svetttig bara jag tänker på det...

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-14 22:27:53

De stora blir mer självgående och sen får vi väl se nästa år hur det verkar, de fr väl hjälpa sina syskon (medan vi dricker glögg, hihi). Min lilla tjej har vilja för tre och har redan kommit till "kan-själv-åldern". Det är bara det att hon inte kan prata och det ställer till det ibland... Men, som sagt, det löser sig nog nästa jul, det är ett helt år dit!

Kram Ullis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela